Sunday, April 6, 2014

THIS IS IT!!!

assalamualaikum dear readerssss. cececeyyy haahhahahaha i feelin'  famous rite now. macam banyak sangatnfans and readers. according to the title sebenarnya kawan-kawan saya merasa sudah saatnya saya membuat perubahan. so THIS IS IT!!! i am gonna change all of my attitude. dari atas sampai bawah. i just so jealous of people i mean girls yang betul betul muslimah. i just wanna be like them or even much better than them. siapa yang tak ada cita cita nak masuk syurga? probably everyone will raise up their hand if i ask to. hmmmm jadi dengan jalan apa yang boleh bantu kita masuk syurga? ohh please... i know girl have should known the answer. yes of course to protect, cover and take care of our HIJAB!! 

ohh i wish one day i'll have cute solehah kids like this.. aminn

okay.. continue our topic.. jadi sebenarnya hijab itu penting untuk di jaga. maksud saya hijab itu bukan berarti sekedar munutup kepala atau rambut anda, but you have to cover all of your aurat. cover off your attitude, your girlish style or everything that you feel its an aurat. i know i am not a good person. tapi cuman sekedar mengingati antara satu sama lain. i really hope sempena ulang tahun saya yang ke 19 ini. i will be a better person and a better muslimah. that what i need. i dont need anything else other than being a good muslimah. because what... my ambition is only to be Allah's greatest servant. i wanna be his servant that will step into jannah. thats all i wanted.

setiap doa, setiap solat apa yang saya doakan adalah untuk kebahagiaan dunia akhirat dan Allah mengampuni segala dosa saya selain mendoakan mommy dan dddy.. semakin saya mendoakan untuk mempunyai iman yang kuat. semakin banyak dugaan iman yang Allah berikan. sehingga kadang terasa tidak berdaya lagi untuk bertahan. tapi saya harus sadar dan sabar. ini aalah antara jalan untuk Allah mengangkat darjatsaya. ini juga lah jalan untuk allah menguji keimanan saya. supaya di masa depan kelak saya semakin kuat dan insyallah takdak lagi terjatuh dalam dosa apapun. aminn ya rob. 

teman teman sekalian. jikaada yang membaca. tolong doakan saya. doakan untuk kebaikan dan kekuatan supaya aya tidak lagi kecundang. doakan saya berjaya dunia akhirat. doakan saya mnjadi salah satu muslimah yang terbaik. i promise starting from this day, i will try my best to be a good muslimah. semakin hari semakin baik. insyallah saya tidak akan berpatah balik. 


p/s: keep calm and wear hijab :)

No comments:

Post a Comment