Friday, June 8, 2012

Rahsia Warna Untuk Kesihatan :)


harini Arra nak share dengan korang, Arra terbaca tentang warna dapat membantu kita membasmi penyakit seperti insomnia dan sakit kepala dekat satu laman web. kalau korang berminat nak baca boleh lah klik link kat bawah ni:)
http://busuk.org/ping/view/54917

untuk menghilangkan sakit kepala:
warna: MERAH

kajian mendapatii bahawa warna merah dapat membantu untuk mgurangkan rasa sakit di bahagian kepala. jadi kalau kita rasa sakit- sakit kepala, letakkan tuala lembab yang warna merah di kepala. dia membantu peningkatan peredaran dan melonjakkan adrenal.

Cara mengurangkan stress :)
Warna: BIRU

kalau rasa tertekan, cuba alihkan pandangan dari lappy or kertas kerja korang yang buat korang stress tu. try tengok langit atau apa- apa yang berwarna biru sebab warna biru dapat melahirkan suasana yang tenang dan dapat menenangkan fikiran.

Susah tidur
Warna: PINK

Kalau korang susah nak tidur atau mengalami penyakit insomnia, korang tukar lah cadar korang tu kepada warna pink sebab, warna pink ni boleh mewujudkan suasana santai dan selesa serta romantik bila dah selesa dan tenang of coz lah mata ni lelap kan? cuba lah :)

Moody :(
Warna: ORANGE

Bila korang murung, upset atau tak happy, dan korang cuba untuk happy semula, cubalah dekatkan diri dengan warna orange. Insyaallah korang akan happy semula :)

Kepenatan
Warna HIJAU :)

Ada pendapat yang mengatakan warna ini mempunyai kesan positif dalam sistem imunisasi selain dapat menggalakkan suasana harmoni di dalam badan kita :)

p/s: Kawan- kawan kalau ada yang selalu mengidap penyakit penyakit seperti yang kat atas ni, cuba lah. manalah tahu berjaya. Arra pun tengah cuba :)

No comments:

Post a Comment